İDEALLEŞTİREMEDİKLERİMİZDEN MİSİNİZ?

 O kadar uzun zaman oluyor ki birkaç kelam etmek için bilgisayarın başına geçmeyeli... Bu süre zarfında içimden geçenler,  yazmak istediklerim, başladığım fakat sonlandıramadığım, anlatmak isteyip de anlatamadığım pek çok şey oldu esasında fakat bir türlü yazamadım, şimdi şu satırları yazarken de kalemin de sizlerin de bana küsmüş ve benden uzaklaşmış olacağınızdan korkuyorum aslında. Fakat şimdi buradayım ve hayatımızdaki insanları idealleştirmek hususunda bir şeyler söylemek, yazmak ve bu konuyu kendimce de bir nihayete kavuşturmak istiyorum. 


Bu idealleştirme mevzusu benim için yeni değil ve pek çok zaman da bu mevzudan dolayı kendimi üzdüğü fark ediyorum, özellikle son zamanlarda. Aslında ben bunun genel olarak insan fıtratında var olan bir özellik olduğunu düşünüyorum. nedense kendimiz tam değilken çevremizdekileri tamamlamaya, boşlukları doldurmaya karşı bir eğilimimiz var. Özellikle gizi fazla olan meselelerde -mış gibi yaparak onu bildiğimizi, bilebileceğimizi zannediyoruz. Maalesef ki asıl sorunun da burada başladığının farkında olamıyoruz. İşin özüne bakıldığında bu bir tek bizi değil karşımızdaki kişileri de yıpratıyor ya da onlar zarar veriyor olabiliyor. Uzun zaman yazmayınca sanki bu sözlerimi hep havada asılı bıraktım gibi hissediyorum. Aslında demeye çalıştığım mesele suizanda da hüsnüzanda da bulunuyor olsak karşımızdaki kişileri, aslını bilmediğimiz olayları tamamlamaya çalışmanın, ideal bir noktaya ulaştırmaya öyle varsaymaya çalışmanın bir zandan öteye gidemediği ve bunu unutuyor, gözden kaçırıyor olmanın hem bize hem de karşımızdaki kişilere zarar verdiği. 

 Hayatın olağan seyri içerisinde fark edemediğimiz ancak bu durum bizi üzer hale geldiğinde yahut şöyle oturup etraflıca düşündüğümüzde fark ettiğimiz bir şey aslında bu idealleştirme mevzusu. Beni son zamanlarda üzmüş olan bu olayın müsebbibi de benim aslında, bu açıdan baktığımızda. Bir yılı aşan bir süre önce bir şekilde denk geldiğim bir kimseye daha tanışmamış olmamıza rağmen hayatımda önemli bir yer vermem ile başladı bu hikaye. Tanımadığım bu kişinin görebildiğim özelliklerini öyle bir tamamladım ki gerçekten ideal bir insan oldu gözümde. Uzunca bir zaman geçmesine rağmen tanışamadağım o kişi yine bir şekilde o -mış gibi düşündüğüm şeylerin öyle olmadığını da gösterdi bana. Evet belki tüm bu düşüncelerimden bihaberdi ve hala öyle fakat durum bu şekilde. Şimdi kim diyebilir ki sen haklıydın o yanlış, kimse. Sitemkar bir dille yazmıyorum bunları, her bir kelimede daha da fark ederek yazıyorum. her ne kadar istemsizce de olsa yapılan bu hareketin bizi getirebileceği noktayı fark ederek, böyle yaparak sadece kendimizi üzdüğümüzü sansak da tanımadığımız kişilere, bilmediğimiz olaylara da zarar verdiğimizi fark ederek yazıyorum. Gül bahçesi olarak vadedilmemiş bir dünyada, insanların da bize bunu vadetmediğini, bu sebeple de onları suçlayamayacağımızı fark ederek yazıyorum.

 Yaşanılan şeyler de hayatımıza giren insanlar da bir ders vermeliydi ya bize, bu meselenin bize vereceği derslere bakmalı o halde. Bir kişiye bir olaya bakarken zandan kaçınmalı, ve önce kendi içimize bakmalıyız, insanın kusurları ile var olmuş olan bir varlık olduğunu unutmamalıyız. İdealleştirmeden uzak hayatlar yaşamamız dileklerimle...

Yorumlar

  1. ah evet hepimiz yaparız ya bunu. kafamızda kendi isteğimize göre doldururuz boşlukları ama sonra da hayal kırıklığı olur yani yaaa. oluyo aman unut gitsin yanii :) bi de hoşgeldiin, sevindim seni gördüğümeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşbuldum, ben de yorumunuzu gördüğüme çok sevindim ve umarım uzun soluklu bir geri dönüş olur benim için, buraları da yazmayı da yorumlarınızı da epey özlemişim::)))

      Sil
    2. oleeey işallah işallah yaaa. özlenmez mi tabiiii yaa burası çok güzel ve bir dolu iyi arkadaşımız da var. blog çevremiz bencesi sosyal medyada en iyisi. ay senin seveceğin arkadaşlarımız da çok var kiiii tanırsın ki zamanlaaa :) bak mesela bugünkü yazımdaki küçük hanım bi tanesiiii çok tatliştir :)

      Sil
    3. en kısa zamanda bakayım onlara da, teşekkürler ediyorum efendim :)))

      Sil
    4. hıhım piki pikii :)

      Sil
  2. tabii o kişilerin çoğu zaman haberi bile olmuyo yaa bizim senaryolarımızdan sonra da şaşırıyoruz aa sandığımız kişi değilmiş diyoruz yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. içimden bir ahh ah diyesim geldi sevgili deeptone... Ama gerçekten de sandığımızda da bulduğumuzda da vardır bir hayır demek lazım:)

      Sil
  3. heey malezya dizileri filmlerini ben de seviyom, pakistan ve endonezya da :) sana izlediklerimden bikaç tane söleyim. zamanla izleyeceklerimden de sölerim kii :) bay pilotun kalbi, hati perempuan, bashar momin, ariana rose. hepsi dizi bunların. son okuduğun benim adım yusuf ve tutkunun rengi, yani titana cinta da :) filmlerden de air mata surga ve Allahaısmarladık Pekin güzel :) sen de izlediklerinden yazsanaaa ben de izleriiim kiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bay Pilotun Kalbini, Air mata Surgayı ve Allahaısmarladık pekin i ben de izlemiştim. Ombak rindu çok sevdiğim bir film birkaç kez izledim ve bir de Biarkan Cinta Tersenyum Lagi izlemiştim filmdeki çift gerçek hayatta evli ve çok tatlı bir aileler:)

      Sil
    2. tımıms en kısa zamanda izliycem :)

      Sil
  4. Merhaba
    Deeoptonenin yazmış olduğu listeden geldim . Bloğunuzu takip ettim . Bloğuma beklerim . İşinize yarayacak etkinlikler var katılmanızı öneririm teşekkürler

    YanıtlaSil
  5. baak son yazımdasııın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaaa çok teşekkür ederim deep:))) ve bu arada titian cinta son 4 bölümmmm

      Sil
  6. yargılamakta özelilkle de yanlı edindiğimiz bilgilerle bir fikir üretmekte üzerimize yok değil mi

    YanıtlaSil
  7. ben de yeni geldim, ekledim :)
    beklerim sayfama:)

    YanıtlaSil
  8. Çok doğru düşünceler, katılıyorum 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geç gelen cevabımdan dolayı özürler diliyor ve teşekkür ediyorum, sağ olasınız :))

      Sil
  9. cinta ne güzel de miii, senin diziler filmler listemdeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sofiaya karşı nefretim o kadar büyümüştü ki bitince rahatladım :DDDD, ayrıca öneri için teşekkür ederim tekrardan

      Sil
  10. Yanıtlar
    1. geç olsun güç olmasın diyerekten sizlere de merhabalar efenimmm

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

NUR - Malezya dizisi

ŞÜKÜR